donderdag 21 juli 2011

verleidingen afgeketst

Lezers die mij al een tijdje volgen, weten dat ik niet vaak in de stad kom. De energie ontbreekt mij daarvoor, té veel prikkels en té veel mensen. Het voordeel is dat ik ook minder aan verleidingen word blootgesteld die geld kosten. Het nadeel is dat áls ik eens in de stad ben op een goede dag, ik alles leuk vind, ik kijk mijn ogen uit en wil alles hebben en wel nu! Zo vertrok ik vanmiddag even naar de stad om wat spullen te halen voor de vakantie. Naast het feit dat er weer een heleboel winkels waren verdwenen, er panden in steigers stonden en de H.EMA compleet was verbouwd, sinds de laatste keer dat ik in de stad was (ergens eind van de winter geloof ik), werd ik overspoeld door golven van hebberigheid (tsja,het is nog steeds die tijd van de maand....).

Wat kocht ik allemaal NIET:
  • een leuke zomersjaal van € 13,50, die me eerlijk gezegd wel heel kek stond en die ik 3 keer in de mand legde en er later weer uithaalde
  • een portemonnee van € 29, die ik niet nodig heb omdat ik er al zeker 5 heb
  • een bruine leren tas van € 59, die ik zeer zeker ook niet nodig heb maar waar wel hevige behoefte aan was gezien het feit dat ik een tassenverslaving heb
  • sokken, 3 paar voor € 10 (had ik niet nodig, en wou ik ook helemaal niet maar ik was inmiddels zo losgeslagen van hebberigheid dat ik het toch wilde hebben)
Ik gaf wel wat geld uit en hield me daarbij braaf aan mijn lijstje: ontharingscreme, een borstel, pleisters en een plastuit (zo'n kartonnen tuit dat je als vrouw staand kunt plassen, erg handig hoor op een Franse parkeerplaats als blijkt dat het openbare toilet is overstroomd).

Toch deed ik één onverwachte uitgave, een klein minitoilettasje van € 3,95, die in mijn handtas past en waar ik mijn medicijnen in kan stoppen. Niet geheel onnodig maar als ik echt goed had nagedacht, had een klein linnen tasje ook wel gewerkt.  Maar goed, ik kan niet altijd roomser dan de paus zijn....
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...