zaterdag 16 juli 2011

De afgelopen en de komende week

Deze week aten wij onder meer:

Ook maakte ik deze week kruisbessen-appeljam, chocoladepasta en ter ere van Vriendje van Zoon die nu bij ons logeert Twee kleuren-cakejes. Maar eigenlijk verzinnen we elk weekend wel een feestelijke reden. Over het algemeen zijn we heel matig zijn hier, we gebruiken bijna geen suiker en kiezen meestal voor gezond lekkers. De mannen hebben in het weekend echter behoefte aan en trek in 'ongezond' lekkers en komen soms thuis met gekochte zoetigheden waarvan ik een hartverzakking kijg als ik het etiket lees. Dan heb ik het over ambachtelijke koeken met 30 e-tjes en transvetten en zo. Dus bak ik nu al geruime tijd bijna elk weekend een cake of taartje en dat scheelt ook nog  in de kosten. En met de wijze woorden van Michael Pollan in gedachten, dat zondigen mag, mits zelf gemaakt, zo min mogelijk bewerkt en op een dag die met een Z begint, gun ik mezelf dan soms ook een klein stukje.

De bioboer leverde een tas vol bloemkool, wortelen, broccoli, courgette en appelen. Uit eigen tuin worden morgen (als het niet te hard regent) een heleboel wortelen en bieten geoogst. Dus dat wordt de ingrediëntenlijst van het menu de komende week.


jam in wording


tegelijk met de jam een heleboel wortelen en kikkererwten afkoken




en chocopasta als de rest staat af te koelen


onderste boven afkoelende jam

twee kleuren-cakejes


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...