zondag 19 juni 2011

Wat eten we vanavond?

Bloemkool! Er staat een rundvleesstoofpotje te pruttelen waar ik wat groente en aardappelen door wilde doen, maar ik wist niet zo snel wat. Dus diende ik het verzoek in tot inspectie van de bloemkool. Die kwam door de keuring heen, 1 kilo schoon aan de haak. De eerste van de 4. En hoe het kan weet ik niet, want ze zijn tegelijkertijd de grond in gegaan, maar ze verschillen allemaal keurig in grootte. Alsof ze aanvoelen dat we geen 3 bloemkolen tegelijkertijd willen consumeren!

 (Ik weet het, ik ben een beetje een suffe stadse troel, maar ik kan er niet over uit dat één zaadje dit oplevert! Wat een wonder!)




In de groentetas troffen we aan: eikebladsla, aardappelen, uien, blauwschokkers (verse kapucijners), courgette, 2 grote tomaten en een grote doos zeer welriekende aarbeien.
Verder hebben we nog: een 1/2 witte kool,een megabloemkool, prei, champignons.

De plannen deze week zijn:
  • Een stoofpotje met rundvlees,bloemkool en aardappelen met Marokkaanse kruiden en witte koolsalade met dadel-rozenwaterdressing (recept volgt).
  • Pizza: dinsdag hebben we een gast aan tafel, A. komt eten, de beste vriend van Zoon. Ik ga de heren verwennen met zelfgemaakte pizza. Die maak ik op een grote bakplaat in de oven en de pizza wordt altijd in compartimenten verdeeld met verschillend beleg. Maar in ieder geval met tomatensaus, kaas, courgette, champigons, tonijn, salie, prei.
  • Blauwschokkers met euh, nog nooit gegeten dus even denken: ham, ui en salie met daarbij Aardappeltaart en rucola-koolsla.
  • Bloemkoolkerrieschotel met kipfilet of gehakt
  • Stamppot krulandijvie met gedroogde tomaatjes

Volgende week bestel ik denk ik geen groentepakket, omdat de tuin nu wat meer gaat opleveren. Veel sla (rucola, ijsberg en krulandijvie) en daar moeten we even flink de tanden in gaan zetten.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...