maandag 13 juni 2011

Onverwachte lekkernijen

Ondanks dat ik probeer met de seizoenen te koken zou ik niet snel voor raapstelen hebben gekozen. Nu zat het twee keer in het pakket van mijn bio-boer en we vinden het zalig! Het krijgen van onverwachte ingrediënten in de tas - die in eerste instantie niet eens herkend werden - dwingt tot creativiteit. En dat vind ik hartstikke leuk!

pittige raapstelen
Ik ben er nog niet over uit of ik op de nieuwe manier van boodschappen doen, nu goedkoper uit ben of dat ik net zo veel uitgeef. Voor wie het niet heeft gevolgd: ik doe nu één keer in de maand een grote bestelling bij een biowebwinkel die aan huis levert. Verde krijgen we ook groenten en fruit aan huis geleverd door een kweker hier uit de buurt en de rest kopen we in de gewone super. Dat zijn vooral zaken als toiletpapier, melk, yoghurt en zo. Wel merk ik dat ik minder impulsaankopen doe. Vooral in de biowinkel kon ik nogal eens zomaar dingen pakken voor de heb en nu bestelde ik gewoon wat nodig was (op basis van een schatting) de komende maand. Ik merk nu al wel dat ik teveel bestelde, dus de bestelling van volgende maand wordt een stuk gematigder. Wel vind ik het heerlijk dat ik van het gesjouw met meel af ben, gewoon hoppa 15 kilo in één keer!

Hoe zou jij het vinden om te koken met spullen die je niet (her)kent? Leuk? Of schiet je juist in de stress?
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...