zaterdag 4 juni 2011

Ik heb het gedaan!

Het was bijna net zo spannend als de demonstratie tegen kernenergie, nu 20 (?) jaar geleden. Of misschien zelfs spannender. Want toen stond ik tussen allemaal medestanders en nu liep ik (oké samen met Schatje) als enige zero-waste gek in onze WestFriese supermarkt.

Waar ik het over heb? Ik heb voor het eerst de herbruikbare groentenzakjes gebruikt! Natuurlijk troffen we een 16-jarige puber achter de kassa die enorm de kluts kwijt raakte van zo'n zacht groen zakje dat hij nog niet eerder tegenkwam en waarvan hij niet wist wat hij ermee aan moest, ook al vertelden wij wat er in zat. Dus de zak ging omhoog, met een paniekerige blik richting de chef, totdat tot hem doordrong dat de zak al van de klant was en de inhoud nog van de super. Tegen die tijd had ik een kop als een biet, maar hé ik heb het wel gedaan hè! Staan voor mijn principes, ook al voelde ik me best te kijk gezet. Hopen maar dat dat went.....
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...