woensdag 18 mei 2011

Tweedehands woensdag

Toen ik voor het eerst bij Schatje thuis kwam, was ik niet echt onder de indruk van wat ik daar aantrof. Hij had een leuke flat maar de inrichting was een bij elkaar geraapt zooitje, naar mijn bescheiden mening. Ook woonde er een vriend bij hem in en de heren hadden opruimen en schoonmaken niet echt hoog op de agenda staan. Dat schrok wat af.

Toen viel mijn adelaarsblik op een tafeltje dat halverwege de kamer stond, verstopt onder een lading troep en schreeuwend om een beurt met antiekolie. Een prachtig oud rooktafeltje, dat volgens mij bij de opa en oma van Schatje vandaan kwam. Dus vooruit, ik streek over mijn hart,  vergat de teringbende in dat huis en wachtte op de dag dat het tafeltje mét Schatje zijn intrede deed in mijn bescheiden stulpje. Zowel het tafeltje als Schatje bevallen prima!

Naschrift:
Neehee, zegt Schatje bij thuiskomst dat tafeltje komt niet bij mijn opa en oma vandaan. Het is gemaakt door mijn overgrootvader." Deze overgrootvader was nogal handig blijkt. Bij deze bedankt Overgrootvader Harry!
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...