maandag 4 april 2011

Groene pasen

Nog even en het is Pasen. Als je de supermarkten mag geloven, kopen we met Pasen net zo veel troep als met Sinterklaas, Kerstmis en Oudejaarsavond want ik kijk al weken aan tegen rekken vol met chocoladeeieren. Hebben we sinds enkele jaren al een groene sinterklaas, nu is er dan ook een groene paashaas, die de mensen bewust wil maken van welke keuzes beter zijn voor milieu en dier, zo las ik op de website van Biologica. De groene paashaas roept op om eieren met code 0 te kopen, aangezien dit de enige code is waarbij de eieren gegarandeerd biologisch zijn, voldoende leefruimte hebben en hun natuurlijke gedrag mogen vertonen (op stok gaan). De groene paashaas gaat daadwerkelijk de (biologische) boer op en de supermarkten langs om te kijken of het ons als consumenten makkelijk genoeg wordt gemaakt om groene keuzes te maken.

De actie groene pasen is van Bio+. En met even doorklikken kom ik op de webstie van Bio+. Dit is een biologisch merk met veel verschillende producten (vlees, zuivel, conserven, bakproducten) die allemaal gegarandeerd 100 % biologisch zijn en 'gemaakt met respect voor de boer, het milieu en het dier.'

De actie groene pasen is dus vooral om de eigen verkoop te stimuleren. Daar is natuurlijk niets mis mee alleen ik zou het zelf prettiger en zuiverder vinden als een onafhankelijk stichting als Biologica zelf bijvoorbeeld een dergelijke actie initieert. Ik vind namelijk de geloofwaardigheid van iemand die mij van iets probeert te overtuigen, wat minder als blijkt dat hij daar financieel voordeel bij heeft. Neemt niet weg dat ik het wel een grappige actie vind en dat ik zelf natuurlijk hoop dat we met zijn allen beter opletten wát we kopen, niet alleen deze paasdagen, maar altijd, continue.

Biologica
actie groene paashaas
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...