dinsdag 8 maart 2011

Koken uit zakjes

Dat kan ik heus wel hoor, koken uit zakjes, zonder dat je er teveel moeite voor moet doen. Zakje openrukken en van hatseflats en hopsakee. Shoppen uit de vriezer noemen we dat. Vandaag is zo'n dag dat ik denk ik maar geen marathon ga rennen. Mijn lijf zwabbert de ene kant op en mijn geest de andere kant. Dat zijn de laatste stuiptrekkingen van het vieren van de verjaardag van Zoon. Dus oefen ik me vandaag in het bankhangen.

Voorheen betekende dit in de avond een broodje eten, of eten bestellen maar dat hoeft gelukkig niet. Door het vooruit koken en hamsteren vond ik in de vriezer een portie rijst, afgekookte kikkererwten en linzen, doperwten, 200 gram kipsaté (van afgelopen zaterdag), een bak satésaus en een verdwaalde gehaktbal. Dat staat nu braaf te ontdooien. Hoeven we het alleen nog maar in de pan te mieteren. En ruzie te maken wie de gehaktbal krijgt en wie de kipsaté.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...