dinsdag 1 februari 2011

Vogeltjes die bijstand verlenen tijdens het afwassen

Zus is van de bloemetjes, de plantjes en de beestjes, althans in het herkennen en benoemen ervan. Toen wij nog in het ouderlijk huis woonden, vertrokken mijn ernstig verwaarloosde planten af en toe naar de ziekenboeg en maakte zij ze weer beter met haar groene vingers. Ze heeft een pony, 3 honden en 2 konijnen en als niemand haar tegen houdt lopen er binnenkort ook geiten en kippen rond. Ik ben heel beperkt, ik houd van katten. Honden vind ik wel leuk mits op gepaste afstand en niet al te erg naar hond ruikend. Mijn talenten liggen duidelijk ergens anders. Zo weet ik me feilloos te herinneren wat ik mensen te eten heb gegeven, tot jaren terug, wat ik de 1e keer voor ze maakte en de 2e keer en ga zo maar verder. Dat is ook een gave vind ik

Dat ik altijd weinig oog had voor de natuur om mij heen, heeft tot gevolg dat ik nog geen Kraai van een Ekster kan onderscheiden. Toch boek ik vooruitgang. Sinds wij in dit huis wonen herken ik Vlaamse Gaaien, Meesjes en Roodborstjes (Wanneer een meesje een pimpel of een kool is, weet ik eerlijk gezegd niet. Dat is vast een volgende stap). Deze tuin wordt druk bezocht zeg maar. Ook tot grote vreugde van mijn katten.

Vanmorgen deed ik de afwas, op de hand. Mijn uitzicht is riant, als ik mijn ogen losruk van het rustgevende sop, kijk ik uit op onze tuin met daarachter een park.  Aan de pergola hangen zakjes met vogelvoer, maar daar is geen vogel te bekennen. Wel vlak bij mij, aan de andere kant van het raam. Een koolmeesje of pimpelmeesje, t is in ieder geval klein en schattig, van het formaat éénhapsmaal voor de katten. Het zit op een tak en kijkt naar mij, hipt wat heen en weer en vliegt weg. Dan maar weer verder met de afwas. Nee verhip, hij komt weer terug. En kijkt weer naar mij. Ik kijk terug. Kijk, dat maak je nou niet mee als je de vaatwasser vult. Lang leve het op de hand afwassen!
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...