zaterdag 26 februari 2011

Traktatie-overpeinzingen

Donderdag is Zoon jarig. Daar leeft hij natuurlijk al weken naar toe. Wij ook, we hadden al wat maatregelen getroffen (cadeau uitgezocht, mensen uitgenodigd, dag geprikt wanneer we het vieren) maar het donderde ineens in mijn hoofd dat er natuurlijk ook getrakteerd moet worden op school! Ik had al wel uitgebreid nagedacht over de traktaties als we het vieren met familie, volgende week zondag (chocoladetaart en kaneelcakejes) maar er is dus meer werk aan de winkel.

De vorige 3 jaren maakten we er ons gemakkelijk van af, wel met een portie schuldgevoel moet ik bekennen. Gewoon van die kleine chipszakjes in een grote schaal en hopla uitdelen maar. Als excuses kan ik aanvoeren dat ik al 3 jaar ziek ben en mijn hoofd er totaal niet naar stond.

Nu ben ik weliswaar nog steeds ziek maar ik heb mijn prioriteiten wat beter in het snotje. Ik doe meer dingen die ik leuk vind (koken en bakken) en ik besteed steeds minder energie (die er toch niet is) aan zaken buiten mijn macht. Ik heb een vaste dagindeling, ga minder vaak over mijn grenzen (denken we even niet meer aan die 5 broden van 2 weken geleden) Dussssss dat wordt bakken, leuk om te doen en lekker goedkoop. Niet iets bijzonders hoor, gewone cupcakejes. Of misschien met een pietsje chocolade erdoor. Of misschien de helft gewone cakejes en de andere helft met banaan en honing. Of misschien met appel en kaneel. Of toch maar gewoon weer chippies!? Nee ho, stop, gewone cupcakes, de simpelste versie en daar 30 stuks van. Ik beloof hierbij dat ik het daarbij laat. Dat is mijn voornemen en als donderdag blijkt dat ik voor meer variatie heb gekozen, dan mag iedereen mij daar stevig op aanspreken.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...