donderdag 3 februari 2011

Toiletpapier, meesjes update en warme truiendag….

Zo, daar komen weer wat cijfers. Naar aanleiding van jullie toiletpapiertips kan ik vertellen dat ‘mijn’ toiletpapier (Perfekt, te koop bij de Deen) eigenlijk helemaal niet zo duur is, ik betaal 0,20 per rol.
De euroshopper van AH kost 29 ct per rol
Floralys van de Lidl is 22 ct per rol
Kringlooptoiletpapier van de Lidl is 29 ct per rol
Toiletpapier van de Aldi is 32 ct per rol

Zo, t is maar dat jullie het weten. En ik maar denken dat ik duur uit was.

Ook kreeg ik een reactie van Ri over wat een meesje tot een kool of pimpel maakt. Het antwoord zal ik nooit meer vergeten: een pimpelmeesje heeft een paars koppie (als in pimpelpaars) en een koolmeesje heeft een zwart koppie, als in – jullie voelen het al aankomen – koolzwart. Dank je wel!

En dan nu over naar meer nieuws uit de natuur, of liever het behoud van de natuur:
Morgen is het warme truiendag!!

Dusssss, trui aan en verwarming uit, of op zijn minst een graadje lager. Een graadje lager scheelt 7% aan energie en betekent ook minder vervuilende uitstoot. Doe je het niet voor het milieu, denk dan op zijn minst aan je portemonnee want het scheelt je dus ook 7 % in de kosten.

Geld besparen zit in kleine dingen. Mijn buurvrouw heeft standaard de verwarming op 21 graden staan maar wel het hele huis laten isoleren, omdat ze de kosten van energie zo hoog vindt. Terwijl geld besparen zo makkelijk kan zijn!

Hier betekent de verwarming een graadje lager zetten dat hij op 17 graden staat. Want de verwarming staat overdag op 18 en in de avond op 19 graden.

Doen jullie mee?


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...