zondag 27 februari 2011

Huishoudelijke mededelingen

De bieten waren zeer geslaagd. Ik ben om! Later vandaag zal ik het recept op Spaarcentje kookt publiceren. Ik wil wel alvast verklappen dat ik de bieten heb geroosterd in plaats van te koken en dat scheelde veel viezigheid en gedoe en alle vitaminen bleven in de biet en kwam in mijn mond in plaats van met het kookwater te worden weggespoeld. Het roosteren van bieten is niet mijn idee, maar ik kwam het tegen op internet en in diverse kookboeken van superkookhelden als Jamie Oliver en Simon Rimmer.
Heel makkelijk: wikkel de bieten in aluminiumfolie en laat ze een uur tot 5 kwartier garen in een oven op 200 graden. Afkoelen, schillen en verder verwerken......

Verder heb ik een pagina toegevoegd aan deze site: Consuminder ABC. Het is de bedoeling dat dit een overzicht van allerlei besparingstips wordt die je helpen te besparen maar ook de toets van groen en duurzaam doorstaan.

Op deze pagina verzamel ik tips in alfabetische volgorde van zelf wasmiddel maken tot minder stroom verbruiken. Rondom deze tips zijn natuurlijk stukjes geschreven, maar zo zijn de tips niet altijd even goed vindbaar. Het is niet fijn als je wil weten wat ook al weer het recept voor zelf wasmiddel maken is, en je moet de hele site doorzoeken. Ook krijg ik soms hele waardevolle consumindertips in reactie op mijn stukjes en die wil ik graag met jullie delen. Vandaar dat ik er voor koos een pagina toe te voegen.
Het zou toch geweldig zijn als deze pagina over een tijd zo compleet is dat je als bezoeker denkt: even kijken bij spaarcentje of er tussen staat hoe ik kan besparen op energie of hoe ik mijn sla langer vers houd (met dank aan de tip van mevrouw Jee!).

Hebben jullie zelf tips waarvan jullie vinden dat ze in het overzicht zouden moeten worden geplaatst? Laat het me weten! Maar wel groen en duurzaam he, want dat is het uitgangspunt. Als ik je tip overneem, noem ik je als tipgever en indien je een blog hebt, plaats ik een link van je blog erbij. Zo helpen jullie mij met tips en maak ik reclame voor jullie!
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...