zaterdag 12 februari 2011

boodschappen en weekmenu

Bepaald geen zuinige week afgelopen week. Cash gaven we € 94,41 aan de boodschappen uit en via internet € 30 aan kattenvoer. Ik weet niet precies waar de extra uitgaven inzitten. Ik heb de kruidenvoorraad aangevuld, dat was al bijna € 8. Ook kochten we nog een bakblik voor brood, dat was € 4,50. De € 30 aan kattenvoer is veel natuurlijk, maar is bedoeld voor een langere periode. Het zijn blikjes Yarrah (biologisch kattenvoer) en ik betaalde 29 cent minder per blikje dan dat ik normaal ervoor betaal. De 20 kilo droge biobrokken die ik ook had besteld, waren niet meer leverbaar bij deze webshop. Grrrrrr, ik moest dus goed zoeken naar een andere webshop, waar ze wel op voorraad zijn en die geen achterlijke verzendkosten rekent.

Het loont echt de moeite om goed te vergelijken als je bestelt via internet. Zo zijn er webshops die standaard 7,95 vragen. Ook zijn er die vanaf een bepaald besteld bedrag geen verzendkosten vragen. Maar na even zoeken lukt het meestal toch ook om een webshop te vinden die standaard geen verzendkosten vraagt en waarvan de prijzen normaal zijn in vergelijking met wat ik in de winkel aantref. Hoe dat dan kan weet ik niet, maar daar ga ik mijn hoofdje niet over breken (al hoop ik dan maar dat er geen naar verhaal van uitbuiting van personeel achter zit).  

Afijn, aangezien de Biofood brokken zijn niet meer verkrijgbaar bij huisdierplein, dus mij zijn ze kwijt als klant. Te meer omdat ze me dit pas vertelden nadat het geld al was afgeschreven. Het was wel een heel net mailtje, maar toch. Gelukkig vond ik een ander, die hopelijk net zo snel levert. Nu moet ik alleen nog even in de gaten houden dat het geld retour wordt gestort van de eerdere bestelling.

Wat een babbelverhaal zeg. Om het compleet te maken volgt hier het weekmenu:

Zaterdag
Een broodje kikkererwtenburger met tsatsiki, sla en salade caprese (staat sjiek maar is gewoon salade van plakjes tomaat met plakjes mozzarella en wat basilicum).
De burger is het resultaat van het experiment van vorige week. Ik ben dol op falaffel maar wilde een groter formaat en wat smeuïger, dus voegde ik er wat gegrilde groenten (pompoen) en kaas (haloumi) aan toe. Het is heel lekker geworden alleen de verhoudingen kloppen nog niet, dus ik moet nog wat experimenteren voordat ik het recept plaats.

Zondag
Gebakken aardappelen, gegrilde pastinaak uit de oven en een visburger. De visburger wordt gemaakt van diepvrieskabeljauwfilet en is een poging om zoon tot vis (anders dan kibbeling) eten  te verleiden. We zullen zien of dat gaat lukken.

Maandag
Roerbakspruitjes met kipfilet en rijst

Dinsdag
Tosti en soep (gemaakt door Oma).

Woensdag
Iets pasta-achtigs waarvan de details nog niet op het netvlies staan.

Donderdag
Oma kookt.

Vrijdag
Restjes of wellicht zuurkoolstamppot.

Fijn weekend!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...