zondag 2 januari 2011

Pechdag

Gisteren dacht ik even dat er een volstrekt verkeerde toon werd gezet voor het nieuwe jaar. Al in de nacht van de jaarwisseling klapten radio en tv eruit. Bij het opstaan bleken ook de telefoon en internet de oudejaarsnacht niet te hebben overleefd. In de berusting die daarop volgde – lekker rustig zonder enig contact met de buitenwereld – sloegen ook de stoppen door. Oké, dit werd toch wel wat irritant! Een snelle inspectie in de stoppenkast leverde weinig informatie op. De stoppen werden weer omgezet en ik liet me weer wegzakken in de langgerekte soezel die 1 januari heet. Buurman kwam vragen of bij ons ook alle kabelverbindingen foetsie waren. Dat is het voordeel van een alles-in-1-pakket. Iemand blaast een kabelkast op met Oud & Nieuw en alles ligt er uit. Nog voordat het gesprek met Buurman ten einde was, begon de telefoon te rinkelen, stortte ik mij verheugd op mijn laptop en tikte mijn nieuwjaarsblog. Alles was weer normaal.

Totdat Zoon vroeg waarom er rook uit het stopcontact in de keuken kwam. Van schrik sloeg de laptop tegelijkertijd op tilt en zweeg in alle talen. Schatje werd uit bed getrommeld en richting rook en stank gejaagd. Plek des onheils was de keuken waar 2 stekkerdozen in een gesmolten toestand lieten weten niet langer enige diensten te kunnen verlenen. Omdat Schatje riep het alleen aan te kunnen dacht ik lekker onder de douchte te kunnen springen. Duh, de geiser staat ook in verbinding met stroom. Sta je daar in je blote kont onder een ijskoude douche.

Dan maar weer aankleden, naar beneden en de laptop reanimeren. Die deed helaas niets meer. Toen werd ik erg zenuwachtig. Zal je altijd zien, net als ik wereldwijd op het net aankondig geen goede voornemens te maken voor het nieuwe jaar, word ik afgestraft door het universum dat een dergelijke relaxte houding als een uitnodiging opvat om mijn stressbestendigheid te testen. Ik sloeg natuurlijk meteen aan het rekenen: wat kost een nieuwe laptop en welke bedradingen moeten worden vervangen?

Afijn, veel gevloek en 2 nieuwe stekkerdozen later bleek dat het reuze meeviel. Zo ook de schade aan de laptop want iemand –ik natuurlijk niet - had de stekker niet goed in de accu gestopt. Pfff. Toch maar even snel de inhoud van de laptop op het extern geheugen gezet. Je weet maar nooit.

Blij dat het 2 januari is…

PS Kijken jullie naar mijn "behoefte aan een consuminderkookboek poll"? Als jullie een stem willen uitbrengen, graag!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...